N
G
I
S
E
D
&
G
N
I
K
C
A
P
+98 21 44 100 343
logo
طراحی بسته بندی 2023

چند مورد درباره طراحی بسته بندی 2023

1401 / 12 / 20

بسته بندی از جمله اصلی ترین ملزومات مصرفی در هر مجموعه ای می باشد و نقش اساسی در کنترل و نظارت بر کیفیت محصول دارد. یک بسته بندی ایده آل از فاسد شدن و خراب شدن محتویات داخل خود محافظت می کند. سایز ، اندازه و ابعاد هر بسته بندی مناسب برای نوع محصول داخل خود طراحی و ساخته می شود. مواد غذایی و غذا نیاز به یک بسته بندی اختصاصی و منحصر به فرد دارد تا علاوه بر جلب رضایت مشتریان از کیفیت و بهداشت محصول مراقبت کند.در اینجا چند نکته درباره طراحی بسته بندی 2023 نوشته شده است.

تیم طراحی، طرح اول با جدیدترین متدها و طرح ها بسته بندی های محصولات غذایی را طراحی و چاپ می  کنند.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی در برابر فساد ، آلودگی ، کثیفی ، آسیب و … بسته بندی و محافظت می شوند. طراحی بسته بندی نیز به منظور جلوگیری از تغییر حین حمل و نقل ، خرده فروشی و … انجام می شود و عملی بسیار بهینه است. مهم ترین و اصلی ترین بخش بازاریابی محصول و تبلیغات آن ، بسته بندی محصول و طراحی آن است. یک بسته بندی اختصاصی موجب نگهداری مناسب محصول داخل آن و ایجاد ظاهری جذاب و دیدنی برای آن می شود و تاثیر مستقیمی در افرایش فروش و … محصول می گذارد. بسته بندی مواد غذایی موجب جلوگیری از ورود هوا به داخل آن ها می شود و افزایش ماندگاری و دوام محصول را به همراه دارد.

نکات طراحی بسته بندی 2023

طراحی بسته بندی انواع مواد غذایی به طور دقیق

  • بسته بندی خانگی مواد غذایی

در گذشته مواد غذایی داخل ظرف های شیشه ای ریخته می شدند و با قرار دادن آن ها داخل آب داغ، درب ظروف شیشه ای به صورت پلمپ در می آمد و هوا به داخل آن ورود پیدا نمی کرد و ماندگاری محصول بسیار افزایش پیدا می کرد و بهترین راه برای نگهداری و بسته بندی مواد غذایی خانگی به شمار می رفت.

  • بسته بندی مواد غذایی به وسیله انجماد

یکی دیگر از روش های نگهداری ماندگار مواد غذایی ، بسته آن ها به صورت منجمد می باشد. انجماد مواد غذایی موجب نگهداری و محافظت طولانی مدت از آن ها می شود. بسته بندی به صورت انجماد نیازمند تمیزی محصول می باشد. این روش برای تمامی مواد غذایی مناسب نیست مانند گوجه فرنگی و …

  • بسته بندی و کنسرو کردن مواد غذایی به صورت صنعتی

در اوایل برای پوشاندن قوطی ها از سرب استفاده می شد که این کار موجب مرگ عده ای از مصرف کنندگان شد، در ادامه با گسترش و پیشرفت فناوری کنسرو ها به صورت بهداشتی ارائه و روانه بازار شدند به طوریکه مواد غذایی داخل آن ها قبل از ریخته شدن در قوطه پخته شدند.

  • بسته بندی نانو برای مواد غذایی

نوآورانه ترین سبک بسته بندی مواد غذایی می باشد و روشی تجاری برای ارائه و عرضه محصول است. در واقع فناوری نانو موجب نازک تر ساختن بسته بندی مواد غذایی و سازگار سازی آن با محیط زیست می شود. بسته بندی نانو موجب کاهش گاز های غذایی می شود و از فاسد شدن خراب شدن آن ها نیز جلوگیری می کند و دوام و ماندگاری محصول را افزایش می دهند.

  • بسته بندی آسپتیک مواد غذایی

این نوع بسته بندی ها از ترکیب کاغذ ، پلی اتلین و آلومینیوم ساخته و تولید می شوند و دارای یک لایه داخلی محکم پلی اتیلین هستند. این بسته بندی ها مناسب برای محصولاتی می باشد که به نگهداری طولانی مدت نیاز دارند. بسته بندی آسپتیک مناسب برای غذاهای استریل ، شیر ، نوشیدنی ها تهیه شده از شیر و … می باشند.

  • بسته بندی کاغذی مواد غذایی

بسته بندی های کاغذی دارای مزایای متعددی نظیر مقرون به صرفه بودن، دارای قابلیت چاپ بودن، قابل بازیافت بودن ، انعطاف پذیری و … می باشد. مشکل اصلی بسته بندی های کاغذی حساسیت آن به رطوبت می باشد.

  • بسته بندی مواد غذایی با سینی

این سینی ها سطحی صاف همراه لبه های برجسته دارند و از جنس های مقوایی ساخته می شوند، این سینی ها مناسب برای نگهداری گوشت و فرآورده های گوشتی ، دانه های گیاهی و … می باشد و حمل آن ها را بسیار راحت و ایمن می سازد.

  • بسته بندی مواد غذایی با کیسه

این کیسه ها گزینه ی مناسبی برای بسته بندی میان وعده ها می باشد و از آن ها در برابر هوا، آلودگی و … محافظت می کند و از قسمت بالا و پایین پرس می شود. این بسته بندی ها مناسب برای انواع چیپس ، آجیل و … می باشد.

  • بسته بندی مواد غذایی با جعبه

این جعبه ها از فیبر ، چوب ، تخته و … ساخته می شوند و حمل آسان مواد غذایی از اصلی ترین مزیت ها و ویژگی های این نوع بسته بندی می باشد. میان وعده ها. غلات و … داخل این جعبه ها بسته بندی می شوند.

  • بسته بندی مواد غذایی در کارتن

این کارتن ها از کاغذ ضخیم و سنگین ساخته می شوند و مناسب برای بسته بندی مواد غذایی خشک می باشد. از این کارتن ها بیشتر برای بسته بندی ثانویه محصول استفاده می شود. بسته بندی تخم مرغ داخل کارتن از انواع شناخته شده ترین های بسته بندی داخل کارتن می باشد. این کارتن ها در تماس مستقیم با محصول قرار ندارند و به عنوان محافظت کننده ثانویه محصول عمل می کنند.

  • بسته بندی های پلیمری

مزایای متعدد بسته بندی های پلیمری نظیر مقرون به صرفه بودن، وزن کم، مقاومت بالا ، استحکام بالا ، شکل پذیری راحت و … است. این نوع بسته بندی مورد توجه تمامی افراد و مجموعه ها قرار دارد.

چند مورد درباره طراحی بسته بندی 2023

  • بسته بندی مواد غذایی به عنوان بسته بندی اولیه محصول شناخته می شود و به دلیل تماس مستقیم مواد غذایی با آن، از مواد اولیه مرغوب و بهداشتی ساخته شده اند و از ورود و برخورد باکتری و … با مواد غذایی جلوگیری می نماید.
  • بسته بندی ثانویه برای محافظت بیشتر از محصول و بسته بندی اولیه می باشد و علاوه بر آن موجب ایجاد قابلیت برندسازی و تبلیغات محصول می گردد.
  • طراحی بسته بندی مواد غذایی به صنعتگران امکان چاپ و برچسب گذاری اطلاعات محصول نظیر مواد تشکیل دهنده ، مقدار محتویات ، دستور و العمل پخت، ماندگاری ، محتوای تغذیه ای و … را می دهد.
  • مواد غذایی حین حمل و تحویل به فروشگاه ها و … نیاز به ماندگاری و سالم ماندن دارند، بسته بندی ایده آل موجب افزایش ماندگاری مواد غذایی و نگهداری مناسب آن ها می شود.
  • محققان باید در انتخاب بسته بندی برای هر نوع مواد غذایی تحقیقات لازم را انجام دهند و از مناسب بودن نوع بسته بندی برای هر نوع ماده غذایی اطمینان حاصل کنند.
  • بسته بندی مواد غذایی موجب ایجاد سهولت در حمل و نقل آن ها می شود.
  • موجب محافظت از محصول می شود.
  • تبلیغات ، برندسازی ، بازاریابی و … محصول را به عهده دارد.

سوالات متداول

چرا بکارگیری اصول بسته بندی مواد غذایی مهم و ضروری است ؟

زیرا علاوه بر بسته بندی و محافظت از مواد غذایی موجب بازاریابی و برندسازی محصول می شود.

اصول بسته بندی مواد غذایی ؟

  • جلب توجه و رضایت مشتریان و سفارش دهندگان
  • افزایش فروش و عرضه محصولات ( افزایش درآمد )
  • بازاریابی و تبلیغات موفق محصول و برند سازی

بهترین شرکت بسته بندی صنایع غذایی طبق طراحی بسته بندی 2023 ؟

چاپ طرح اول ارائه کننده کلیه خدمات چاپ، طراحی و بسته بندی اختصاصی محصولات غذایی و … می باشد و دارای بهترین امکانات می باشد.